maandag 25 juli 2011

postheadericon Tag: Ben jij een echte beautyfreak?

Een tijdje geleden werd ik door Helen van de prachtige site Beautyill getagged. Ik heb gelachen om haar eerlijke antwoorden op deze tag. Ik ben zelf dol op tags en ik vind het altijd erg leuk om de antwoorden van andere bloggers te lezen. Ik vind het namelijk erg leuk om persoonlijk wat meer te weten te komen over de bloggers. Ik vind dit echt een hele leuke tag, die mij op het lijf geschreven is. Ik wilde voor deze tag even goed te tijden nemen en ik wist dat het zondag een regenachtige dag zou worden in het westen van Nederland, waar ik woon. Dit is dus lekker de ideale dag op blogposts te schrijven met mijn laptop op schoot. Dit is een tag waardoor je weer even met beide benen op de grond wordt gezet en oog in oog komt met je verslaving. Ben ik nou echt zo verslaafd aan make up, of valt het best mee na het beantwoorden van de vragen van deze tag? Ik heb eens gelezen dat als je ouders een verslaving hebben bijvoorbeeld zoals mijn vader rookt, dat jij ook verslavingsgevoelig bent, maar dat het kan uiten in of hetzelfde gedrag of bijvoorbeeld een shopverslaving. Ben je benieuwd of ik het antwoord heb gevonden na het doen van deze tag?






Wat is het laatste beautyproduct wat je hebt gekocht waar je echt heb voor moeten sparen? 
Ik heb er niet echt voor moeten sparen, omdat ik altijd wel geld op mijn rekening heb, maar ik heb wel even een paar keer getwijfeld of ik het zou kopen, omdat het best wel een dure aankoop was. De aankoop was mijn MAC - Pressed amber van de Semi Precious collectie van MAC. Ik koop regelmatig wel eens een duurder beautyproduct, maar ik heb ook echt onwijs veel budgetproducten in mijn make up stash.


Als jij een beautyproduct was, wat zou je dan zijn en waarom?
Ik zou een oogschaduwpalette zijn, omdat ik erg veelzijdig ben en niet houd van iets waar je maar een kant mee op kan. Een oogschaduwpalette is erg veelzijdig en je kan je look zo gek maken zoals jij het zou willen.


Hoeveel vriendinnen heb je, waarmee je helemaal gek kan worden over die perfecte blush of die prachtige oogschaduw?
Ik deel eigenlijk deze dingen niet snel met mijn vriendinnen, maar eerder met de bloggers op het internet of via twitter. Ik vind het makkelijker om ergens over te praten als ik bijvoorbeeld de perfecte blush op het internet zie en het dan deel met bloggers, dan dat ik mijn vriendinnen hier voor op ga bellen.

Wanneer was de laatste keer dat je make up hebt weggegooid?
Ik gooi niet snel make up weg, maar ik vond laatst een oogschaduw in mijn stash van de Hema, die al jaren oud was en ik deze ook niet meer aan iemand durfde te laten zien. Vaak geef ik mijn make up die ik niets meer vind aan mijn moeder en als zij het ook niets vindt dan gaat het weg. Ik ben wel iemand die snel troep weggooit, omdat ik het dan opgeruimd vind. Met make up heb ik dat totaal niet en ik vind het erg zonde om make up weg te gooien. Ik moet daarom elkaar bekennen dat ik dingen in mijn stash heb zitten die ik niet aanraak, maar het daar gewoon maar laat liggen, omdat het zonde is om weg te doen.

Hoe begon de make-up gekte bij jou?
Ik was altijd wel dol op prachtige, natuurlijke make up. Mij zul je namelijk niet snel met heel veel make up op zien, want dat vind ik gewoon niet mooi. Rond mijn zestiende begon ik meer om make up te geven en kocht ik elke nieuwe mascara die op de reclame kwam. Ik vond de collecties van limited editions van Bourjois ook erg leuk en ik keek af en toe naar het schap, of er een nieuw display te zien was binnen het schap. Sinds ik blog, is het alleen maar erger geworden, omdat ik nu vaak teveel leuke dingen zie, die ik graag zou willen hebben. Ook ben ik in aanraking gekomen met diverse webshops, waar je van alles kan bestellen.

Als een niet-make-up-freak je vraagt hoeveel nagellak of oogschaduw je hebt, geef je dan een eerlijk antwoord?
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik geen idee heb hoeveel nagellak of oogschaduw ik eigenlijk al heb. Ik weet wel dat ik enorm veel nagellak heb en ook wel genoeg oogschaduws, maar hoeveel het er exact zijn dat weet ik niet. Ik wil dat eigenlijk ook niet weten, want dan schrik ik denk ik heel erg van de hoge aantallen. Het is maar beter dat ik het niet weet. Ik weet dat ik genoeg make up heb, maar als ik zo'n leuke limited editon van een prachtig merk zie, dan kan ik het gewoon niet laten liggen. Dit klinkt wel erg verslavend toch?
Hoe vaak ga jij langs de drogist zonder dat je echt iets nodig hebt?
Ik ga niet heel erg vaak langs de drogist. Ik ga pas naar de drogist als het rond de eerste van de maand is en ik weet dat er leuke Limited Editions uitkomen van Essence of Catrice. Ik ben dol op limited editions. Voor de rest ben ik eigenlijk vrij weinig te vinden in de drogist. Ik ben meer een online shopper.

Hoeveel tijd besteed je per dag op internet, lezend over beauty? 
Ik besteed best wel veel tijd, ik denk zo'n 2 tot 4 uur per dag, aan het lezen van beautyblogs en het afspeuren van leuke items in de webshops. Als ik niet hoef te werken, of als ik lekker een avondje alleen ben, dan kan ik mij de hele avond vermaken met het lezen van nieuwe artikelen van mijn volgers, of vind ik het leuk om nieuwe beautyblogs te spotten.
 
Wat is je favoriete make-up item?
Mijn favoriete make-up item vind ik wel echt heel erg lastig, omdat ik niet echt één favoriet heb, maar wel tien.  Op het moment is mijn meest favoriete make-up item toch wel het Sleek - Oh So Special palette, omdat dit een veelzijdig palette is die zowel geschikt is voor neutrale, als voor heftigere looks.

Heb je een wishlist en hoeveel items staan daar op?
Ik heb op dit moment maar een kleine wishlist en daar staan op:
Sleek - Original Palette & MAC - Rose Quartz 

Ik vond dit echt een onwijs leuke tag om te doen en het blijkt dat ik toch best wel een beauty- en makeup freak ben! Ik tag de volgende bloggers: 
 Alyssa, KellyNatascha

0 comments:


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights