woensdag 17 augustus 2011

postheadericon Herôme - WIC - Morocco Collectie - Essaouira


 
De zonsondergang in de verlaten valleien, oases in de woestijn, het aroma van kruiden en thee, vrouwen in djelleba’s en markten met een regenboog aan gekleurde schoenen en kledingwaren.” 
Marokko is het land van kleur, warme woestijnen, uitgestrekte stranden, Arabische cultuur en Oosterse schoonheid. W.I.C. laat zich deze zomer inspireren door dit land en heeft haar zes nieuwe zomerkleuren vernoemd naar kleurrijke Marokkaanse steden. Een hommage aan Marokko - Get inspired!
Het is alweer een tijd geleden dat het nieuws kwam dat Herôme - WIC de zomercollectie Morocco uitbracht. Inmiddels heb ik vier kleuren uit deze collectie. (Marrakech, Essaouira, Tanger en Rabat) Marrakech gebruik ik erg veel, omdat ik het een erg leuk kleurtje vind om op mijn tenen te dragen. Vandaag review ik Essaouira, een prachtige groene lak.
Wat zegt Herôme over Essaouira? Witgewassen huizen met blauw accenten, altijd en overal wind, dat zijn de kernmerken van Essaouira. Deze stad heeft als bijnaam ‘the Windy City’ en is bij uitstek het paradijs voor (kite)sufers. De natuur speelte een grote rol in deze stad en daarom ontvangt Essaouira een frisse groene W.I.C. kleur. Groen is terug te zien in de zomerkleding en de hippe, frisse W.I.C. Essaouira is de ‘match’ op de nagels!



De houdbaarheid van de WIC lakken vind ik erg top, de lak heeft geen topcoat nodig omdat de lak al erg glimt. Om de houdbaarheid te verlengen, raad ik je het wel aan om en topcoat er over heen te doen. Voor de glans heeft Essaouira het in ieder geval echt niet nodig. Ik zelf moest heel erg wennen aan het dunne flesje. Ik ben gewend aan wat bredere flesjes/doppen om vast te houden. Deze lak blijft makkelijk een paar dagen zitten zonder te chippen. Ik ben erg tevreden over de WIC lakken. Ik heb er inmiddels vijf, vier uit deze collectie en nog een andere.
Wat een prachtige groene kleur, ergens doet hij mij wel denken aan Mermaids Tears van O.P.I. Uit de Pirates of the Caribbean collectie. De kleur ligt in ieder geval erg dicht bij elkaar als ik de swatches terug zie van Mermaids Tears. Trouwens als ik die swatches terugkijk, schrik van mijn eigen nagels. Mijn nagels zien er nu echt veel beter en vooral meer verzorgder uit.

De lakjes kosten €7.50 per stuk en zijn te koop bij Douglas, of bij sommige drogisterijen.

0 comments:


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights