vrijdag 8 juli 2011

postheadericon HBO Pedagogiek diploma in the pocket!

Na veel twijfels of ik mijn HBO opleiding in 3 jaar of 4 jaar zou gaan doen, heb ik gekozen voor de verkorte variant en dus heb ik het in 3 jaar gedaan. De eerste periode op school was echt ongelofelijk zwaar, omdat ik in 10 weken tijd mijn propedeuse moest behalen, om verder te mogen met mijn opleiding. 10 weken lang heb ik mijzelf opgesloten en heb ik weinig tot geen sociale contacten gehad, om maar alles op alles te zetten om het te kunnen behalen. Deze 10 weken waren erg zwaar bevallen en er zijn momenten geweest waarop ik dacht, dat ik dit niet aan zou kunnen. Ik kwam van het MBO af, waar ik ook 4 jaar een opleiding heb gevolgd en dit was zo'n groot verschil met het MBO dat ik het af en toe erg zwaar te voortduren had. Ik ben de opleiding erg goed doorgekomen, met maar 2 herkansingen in totaal en ik heb voor de rest geen vertraging opgelopen. 

Gister was het zover en mocht ik mijn diploma in ontvangst nemen. Mijn afstudeerbegeleider kon er helaas niet bij zijn, maar had een woordje voor mij klaar, die door mijn studieloopbaan begeleider werd opgelezen. Vriendelijkheid en gedreven, waren de woorden die hij goed bij mij vond passen. Ik heb mij in mijn afstudeerproject vastgebeten en niet meer losgelaten. Ik vond het onwijs mooie woorden en ik vond het erg lief dat hij dit aan mijn studieloopbaan begeleider had doorgegeven.

Na 4 jaar MBO en 3 jaar HBO, ben ik eindelijk klaar met school. Ik ga niet meer verder studeren, omdat ik er op het moment even klaar mee ben. Wel ben ik bereid op nog deeltijd opleidingen, (avond)cursussen te gaan volgen, maar een voltijd opleiding zit er niet meer in voor mij. Ik ga op zoek naar een baan, maar het zijn onwijs moeilijke tijden op het moment. Ik werk momenteel in de kinderopvang en vanuit daar kan ik misschien nog intern een andere functie gaan doen. Ik weet het op het moment niet goed wat mijn toekomst word, maar ik laat het allemaal op mij afkomen.

Sommige meiden had ik al onwijs lang niet gezien, omdat wij allemaal andere kanten op zijn gegaan door de verschillende minors die je kan kiezen. Ik heb een onwijs gezellige middag/avond gehad met de meiden. De diploma-uitreiking was zeer geslaagd!

1 comments:

Helco zei

Respect, babe! _O_


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights