maandag 24 oktober 2011

postheadericon Reis- en fotoverslag Alanya

Ik ben heerlijk 8 dagen naar Alanya, Turkije geweest. We vlogen om half 5 op vrijdag 14 Oktober richting Antalya. We hadden gelukkig maar een half uur vertraging. Ik vind het op de heenweg vaak niet zo erg, omdat ik mij wel vermaak in de winkels op Schiphol. De reis viel mij gelukkig heel erg mee. Ik houd totaal niet van reizen. Ik heb pas een lekker vakantie gevoel, als ik op de plaats van bestemming ben. Eenmaal aangekomen, na een redelijk rustige vlucht, stond de transfer op ons te wachten. We moesten nog tweeënhalf uur bussen van Antalya naar Alanya. Iets waar ik eigenlijk erg tegenop zag. Ik verwachte een klein, benauwd busje. De mensen in Turkije rijden erg gevaarlijk, er zijn weinig regels en als er al regels zijn dan houden ze zich daar nooit aan, is mijn ervaring van vorig jaar. De beelden die in mijn hoofd zaten, bleken onterecht en voor mijn gevoel ging de busreis erg snel. Al met al viel mij de heenreis echt heel erg mee. Benieuwd naar de foto's die we hebben genomen?

We kwamen aan rond 1 uur in de nacht. Het was vreemd om in het donker aan te komen in het hotel. We kregen een 'night soup' aangeboden met een bordje met kaas/komkommer/worst/ei etc, een onwijs goede service. Het hotel Panorama bestond uit twee gedeeltes. Een beach- en een poolside. Aan beide kanten zaten de hotelkamers. Wij zaten aan de kant van de Poolside, maar hadden geen uitzicht op het zwembad, maar we zagen een stuk van de zee, door alle palmbomen voor het hotel door. Het uitzicht was heerlijk. Ik word altijd blij als ik wakker word en ik zie dat de zon schijnt.

 Het restaurant zat aan het strand, waardoor het heerlijk genieten was, al tijdens het ontbijt.
De eerste dag was het heerlijk weer en was het zo'n 25 graden. We lagen heerlijk bij het zwembad, toen er opeens een man kwam van het hotel, of wij naar de Hamam wilde gaan. Ik had al eerder een massage, masker en scrub bij een Hamam gedaan in Turkije en dat was toen erg goed bevallen. Ik heb wederom weer heerlijk genoten van deze Hamam. Ik kom dan echt volledig tot rust. Mijn vriend vond het ook echt heerlijk.

De tweede dag was het kouder en bewolkt, maar we konden nog heerlijk de zee in, maar later op de dag heeft het geregend. De derde dag was het in de ochtend eerst was bewolkt en trok het toch later, toen we wat gingen lopen, weer helemaal open. Vlakbij ons hotel zat een haven en een pier met aan het eind een toren. Je kon daar prachtig over het hele kustgebied kijken. Net als de dag ervoor begon het later op de dag heftig te regenen. De hele avond heeft het toen doorgeregend. Gelukkig waren we gezegend met een tv met RTL 4 en heb ik heerlijk GTST en CSI gekeken en lekker een potje gekaart.  Ik vind het eigenlijk wel erg dat ik tv ging kijken op vakantie, maar het was toch zo slecht weer, dat er toch niets anders even te doen was.
De rest van de dagen is de zon niet meer weggeweest en is het echt heerlijk. We hebben voor de rest van de dagen heerlijk op het strand gelegen. Iedere dag heerlijk gegeten. Het eten was echt heel erg goed en heel erg divers voor een all inclusive. 's Avonds hebben we vaak nog lekker wat gedronken in de bar van ons hotel. Een paar keer zijn we het stadje in gegaan. Alanya had verrassend leuke winkels. Ik had namelijk het beeld wat ik vorig jaar in gumbet had gekregen, dat er niet echt veel leuke kleding te vinden is. In Alanya zitten onwijs grote winkelketens, vooral erg veel internationale winkels. Ik heb ook nog lekker geshopt. Ik kon het niet laten natuurlijk om wat nagellakjes mee te nemen, een oogpotlood en een vestje. Op één van laatste avonden hebben we nog gemidgetgolft. Ik kan daar niets van, verlies ook altijd, maar vind het wel erg leuk om te doen.










 






 








De laatste dag moesten wij voor 12 uur uitchecken en we hadden gelezen dat je de laatste dag na 12 uur niet meer gebruik kon maken van de all inclusive faciliteiten. Bleek dat we ons bandje gewoon om mochten houden, dus we konden voordat we de bus ingingen door lekker in het hotel eten. Dat scheelde echt en het stelde mij ook wel gerust, dat ik niet met een lege maag de bus in ging. Wij werden als eerste opgehaald, dus we moesten drie uur lang zitten voordat we op het vliegveld aankwamen. Eenmaal aangeboden op het vliegveld kreeg ik erg last van mijn darmen, wat de hele terugreis heeft geduurd. Dat was wel even flink balen, maar niets aan te doen. Ik krijg wel vaker last van mijn buik, door het gekruide eten in het buitenland.

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Lekker tot rust gekomen, niet super veel gedaan, maar het is ook lastig om veel dingen te gaan doen in 8 dagen, waarvan er ook 2 niet echt super waren. Het hotel vonden ik echt heerlijk, goede service, vriendelijkheid ten top, een goed bed, het eten was heerlijk en ik denk dat iedereen, wat voor leeftijd je ook hebt, zich goed kan vermaken in Alanya.

Ik zou erg graag over een paar jaar nog wel een keer heen willen. Ik neem dan een koffer mee met diverse kleding, want overdag is het erg heet, maar als eenmaal de zon onder is (18.30) dan wordt het echt ijskoud. 
Hopelijk vonden jullie het leuk om foto's te zien van mijn vakantie.

0 comments:


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights