vrijdag 1 juni 2012

postheadericon Tegenvallende producten #1 Duo-review

Ik schrijf erg veel reviews en altijd staat mijn eerlijke mening voorop. Ik ben nog niet heel veel producten tegengekomen die mij zo ontzettend tegenvielen, maar toch heb ik wat producten - na langdurig testen gevonden en deze wilde ik graag met jullie delen. Ik test sommige producten langdurig, omdat ik soms niet meteen mijn mening kan vormen en ik wil wel met volle zekerheid zeggen wat ik van een product vind. Vandaag dan voor het eerst op Diva of Geneva tegenvallende producten in een duo review.


Essence My Skin in Pomegranate & Bamboo: Ik gebruik al 10 jaar lang gezichtreiningsdoekjes mijn make-up ermee af te halen. Ik gebruik al jarenlang de reinigingsdoekjes van Nivea. Deze reinigen mijn gezicht in mum van tijd en voelen ontzettend zacht aan op mijn gevoelige huid. Deze doekjes kosten alleen 3.79€. Ik koop ze ook alleen maar in 1+1 gratis aanbiedingen. Gelukkig zijn die erg in trek bij de drogisterijen. Ik besloot daarom om eens een goedkopere variant uit te proberen. De my skin doekjes kosten namelijk 1.49€ en dan scheelt een hele hoop in de portemonnee. We zijn natuurlijk altijd allemaal op zoek naar een budget product die erg goed werkt.
De informatie op de Essence site beviel mij erg goed: Of je nu onderweg bent, op reis of gewoon thuis: deze reinigingsdoekjes zijn superhandig om altijd bij je te hebben. dankzij de speciale alcoholvrije formule kun je nu moeiteloos waterproof make-up of vuil verwijderen -  mild en effectief, zonder je huid uit te drogen. de waardevolle actieve ingrediënten granaatappel & bamboe, hydrateren de huid en geven een heerlijk zacht en glad huidgevoel. Geschikt voor alle huidtypen.
Ik vind de doekjes heerlijk ruiken dat vind ik erg belangrijk. Als ik een product niet lekker vind ruiken dan wordt het vaak al niets. Ik vind geur van verzorgingsproducten erg belangrijk. Wanneer ik het doekje over mijn gezicht haal dan voel ik een redelijk zacht doekje. Het kan zachter, maar het scrubt niet mijn hele huid open, zoals andere doekjes die ik wel eens heb geprobeerd. Na een paar keer wrijven merk ik toch dat mijn make-up er nog steeds niet af is, terwijl er beloofd wordt dat de (waterproof) make-up gemakkelijk kan worden verwijderd. De huid rondom mijn ogen begin ontzettend te branden/te irriteren.  Dit branderige gevoel houdt zo'n kwartier aan en ik heb hele rode ogen alle keren gehad na het gebruik van deze reiningingsdoekjes. Mijn mening is dat het niet geschikt is voor alle huidtypes, want ik heb een redelijk gevoelige huid en de verpakking vermeldt dat deze doekjes erg geschikt  zijn voor gevoelige ogen - ook één van de redenen dat ik het ging uitproberen. Je huid voelt na het schoonmaken met de my skin doekjes erg vet aan en dat vind ik niet prettig.

Minpunten op een rijtje:
- Branderig gevoel rondom ogen / irritatie in ogen
- Het product is niet geschikt voor alle huidtypes
- Make up wordt niet gemakkelijk verwijderd. Wanneer je het verwijderd wil hebben dan moet je enorm boenen
- De doekjes laten een vettige waas achter op je gezicht, waardoor je geen schoon gevoel hebt.

Positieve punten:
Budgetprijs en de geur van de doekjes.

Helaas dit zijn mijn nieuwe gezichtdoekjes. Ik ben benieuwd of ik ooit nog een ander fijn verzorgingsproduct vindt om mijn make-up mee te verwijderen.
Blue Illume tandenborstel: De Blue Illume tandenborstel was een hot item in blogland. Op diverse blogs kwam deze grappige tandenborstel met het blauwe lichtje terug. Ik heb drie tandenborstels ontvangen. Ik had bedacht dat ik er twee ging gebruiken. Eén voor bij mijn vriend en één voor bij mijn thuis en de andere wilde ik gaan weggeven met een winactie. Daarom kreeg je er ook extra exemplaren opgestuurd.Ik heb er voor de rest niets meegedaan omdat ik het eerst uitvoering wilde testen. Eén van de tandenborstels was al snel stuk, de AAA batterij twee keer vervangen, maar de tandenborstel deed niets meer.

Ik heb mijn tanden wekenlang met deze tandenborstel gepoetst - ook wel eens met tussenpauzes waar ik met een andere tandenborstel heb gepoetst, maar grotendeels van de afgelopen tijd heb ik met de Blue Illume gepoetst.

Informatie over de tandenborstel: (komt uit mijn eigen artikel) De tandenborstel biedt niet alleen een schoon gebit, is effectief tegen bacteriën, maar waar ik vooral in geïnteresseerd ben is dat hij je tanden echt witter zou maken. Ik ben helaas, net als miljoenen andere mensen, niet gezegend met perfecte witte tanden. Graag zou ik mijn tanden wel wat witter willen hebben, zonder mijn tanden daarvoor te willen en te hoeven bleken. De nieuwe 'blue light technology' is verwerkt in deze tandenborstel. Het blauwe licht zorg voor minder tandplak, minder bacteriën en dus voor minder gaatjes. Ik vraag mij wel af of het blauwe licht niet enorm schadelijk is voor je ogen.  Het licht zou voor de rest verder veilig zijn, maar ik vind het blauwe licht toch wel erg fel ogen.
Ik heb helaas na alle weken niet opgemerkt dat mijn tanden veel witter werden door deze tandenborstel. Ik heb redelijk wat gele plekjes op mijn tanden door een beugel in mijn jeugd en ik merk helemaal niet dat mijn tanden minder geel worden. Ik vind de tandenborstel ook wat hard om mijn tanden mee te poetsen. De tandenborstel voelt niet fijn aan op mijn  tandvlees en mijn tandvlees is na het poetsen ook helemaal rood en wanneer ik een paar dagen met deze tandenborstel had gepoetst werd mijn tandvlees gewoon echt dik. Het blauwe licht schijnt veilig te zijn voor je ogen, maar ik vind het blauwe licht zo ontzettend fel dat het gewoon pijn doet aan mijn ogen.

Ik was wel erg benieuwd naar deze tandenborstel, omdat ik veel positieve verhalen op het internet had gelezen. Helaas is het een product wat voor mij niet werkt en erg tegenvalt.
Minpunten op een rijtje:
- Je tanden worden er niet witter van
- Tandvlees raakt geïrriteerd door de hardheid van de tandenborstel.
- Blauwe licht is té fel voor je ogen
- Voor een prijs van 17€ voor een tandenborstel verwacht je toch echt wat meer.

Positieve punten:
Ik vind het idee van de tandenborstel erg leuk

Deze post krijgt misschien wel een negatieve lading mee, maar ik vind eerlijk zijn - net als in het dagelijks leven één van de belangrijkste dingen die er is. Ik vind het dan ook wel een taak voor mij om jullie voor dezelfde 'fout' te behoeden om een product aan te schaffen wat de verwachtingen niet (helemaal) waarmaakt.
Wat vinden jullie van zo'n overzicht met producten die mij tegenvielen?

16 comments:

Steffie zei

probeer eens de druiventonic van garnier, het is een tonic maar ik krijg er alles mee van mijn gezicht ^^ , balen van die tandenborstel... 

Paola zei

Ik heb de doekjes van Essence ook gebruikt en ben er eigenlijk best tevreden over! Jammer dat de tandenborstel zijn werk niet doet

Charile zei

Die doekjes vind ik heel fijn :) Jammer van de tandenborstel!

Pippi zei

Dit zijn ook dingen die ik graag wil weten. Toevallig kan ik goed tegen die doekjes, maar mensen met een gevoelige guid zijn nu wel gewaarschuwd. Daarbij hoef ik echt niet alleen maar jubelartikelen te lezen!

Delphine zei

De tandenborstel was nochtans veelbelovend, stom zeg

Kat zei

Ik vind dit soort (tja, negatieve?) artikelen juist fijn hoor! 

Esmay zei

Jammer dat ze beide niet zo goed werken :( Ik vind zulke artikels juist wel fijn, weten we ook weer dat ze niet zo fijn zijn!

Malou zei

Hè jammer, ik heb die reinigingsdoekjes van Essence net vanochtend gekocht.. Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ik ben nu wel benieuwd of ze mij ook zo tegenvallen.. Ik heb geen gevoelige huid, dus misschien valt het branderige gevoel mee..

Kelly zei

 Ik hoop voor je dat de gezichtsreinigingsdoekjes wel voor jou goed werken. Misschien dat het voor jou wel de perfecte doekjes zijn!

Nicole zei

wat jamer dat de producten tegen vallen!
zelf vind ik die essence doekjes jusit heel fijn. ik kan vaak niet tegen dit soort producten maar bij deze heb ik jusit nergens last van. waterproof haalt hij misschien niet goed weg, maar dat draag ik toch bijna nooit.

Lotte zei

Balen dat ze tegenvallen!

Miss Langhaar zei

Spijtig van de tandenborstel! Ik vind de Signal White now (blauwe tube en blauwe pasta) wel fijn werken. Je tanden worden meteen witter voor een paar uur :-)

Sheela zei

Ohh, wat jammer. Ik heb die doekjes ook maar ik vind eigenlijk dat ze goed werken, ze prikken bij mij helemaal niet. Liefs x

Nyria zei

Vind je de doekjes niet zo fijn? Ik juist wel, bij mij werken ze prima. Jammer. 
Zo zie je maar weer dat iedereen er anders op reageert.
Liefs, xxx

Juudith zei

Jammer van de doekjes.. heb der al meer over gelezen dat ze zo irriteren! die tandenborstel was leuk bedacht! maar jammer dat die bij jou niet werkt en die zo hard is.. Zou er ook niet 17 euro voor over hebben

Tess zei

bij mij brandden die doekjes ook enorm, echt verschrikkelijk ):


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights