zaterdag 23 juni 2012

postheadericon BQ: Hoe reageert je omgeving op je beauty-aankopen?

De mensen om mij heen weten wel dat ik een beautyblog heb en dat beauty een grote hobby van mij is geworden. Ik kan mijzelf uren vermaken in een Sephora of een Bijenkorf. Ik kan zelfs met niets thuiskomen, dus met de verslaving valt het wel mee. Ik heb wel meer dan de gemiddelde vrouw in mijn make-up lade liggen.

BQ: Hoe reageert je omgeving op je beauty-aankopen?

Veel mensen reageren erg enthousiast op het feit dat ik een grote make-up en nagellakstash heb. Ze willen af en toe zelfs even wat lenen van mij en ze mogen gerust allemaal langskomen. Toch vinden sommige het onnodig dat ik al 10 roze lakjes favoriet kan noemen en er dus nog veel meer in mijn stash heb zitten. Roze is toch gewoon roze? Daar zit toch weinig verschil in? Vooral mannen snappen daar natuurlijk niets van.. Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie omgeving reageren op het feit dat beauty een hobby van je is.

Het is niet dat ik wekelijks thuiskom met diverse beautyproducten. Ik koop wel wat meer wanneer het weer LE-tijd is bij Kruidvat. Mijn vriend weet zelfs wanneer ongeveer de nieuwe LE’s uitkomen. Ik heb hem zelfs wel eens naar de winkel gestuurd om even polshoogte te gaan nemen. Voor de rest koop ik af en toe grote bedragen. 
Wanneer er bijvoorbeeld een collectie van MAC uitkom, die ik geweldig vind, kan ik ook gerust 3 producten a gemiddeld 20€ kopen. Eerst bestelde ik ontzettend veel nagellak en bleven de pakketje maar binnenstromen met nagellakjes via E-bay. Inmiddels vind ik dat ik van sommige kleuren wel echt genoeg heb en ben ik flink gaan minderen. Eerst maar eens alles een keer gebruiken wat ik in mijn stash heb zitten. 


BQ: Hoe reageert je omgeving op je beauty-aankopen?

10 comments:

Sandra v zei

Lastige vraag! Ik deel niet al mijn aankopen met vriendinnen, simpelweg omdat ik daar het nut niet van in zie. Soms laat ik iets zien, soms niet (klinkt wellicht lullig, maar aankoop topics op forums en aankoop artikelen op blogs lees ik bijna nooit). Ik vertel een vriendin bijv. wel hoe fijn ik een nieuwe parfum vind of een nieuwe lipstick die zij zeker moeten proberen.

Miss Langhaar zei

Mijn man vind het wel grappig eigenlijk, en verder vinden vriendinnen het meestal wel leuk, alleen die die nooit make-up gebruiken vinden het stom. Mijn broer lacht me altijd uit met al mijn nagellakjes ^^

miriamterveer zei

Mijn vrienden lachen alleen maar (een goedkeurende lach weliswaar)

Pippi zei

Mijn kind vindt het volledig onnodig, mijn man vindt alles best en ik heb gehoord dat er gefluisterd wordt dat ik een beetje getikt ben:)

Lonneke zei

leuk artikel! mijn moeder die kan soms wel wat onbegrip tonen van : maar je hebt al zoveel! haha maarja ze begrijpt het ook wel weer. het is eenmaal mijn passie<3
x

Marissa K zei

Mijn vriend vind het gelukkig oké, hij koopt zelfs af en toe een lakje voor mij. Gister heb ik de mini's van de Minnie Mouse collectie gekregen. Zo blij mee! Alleen mijn ouders vinden dat ik niks nieuws meer mag kopen :( groetjes Marissa

Laura zei

Hm, ergens schaam ik me er altijd nog een beetje voor dat ik zoveel geld aan make-up uitgeef. Ik vertel vriendinnen/bekenden die niks met make-up en beauty hebben in eerste instantie ook niet over mijn grote hobby; mijn beautyblog. Mijn ouders reageren er wel leuk op. Die nemen zelfs producten meer voor me uit het buitenland als ik daar om vraag. Anderen vinden het uiteindelijk meestal wel grappig, maar hadden nooit verwacht dat ik zoveel make-up etc. heb ('t is ook niet dat ik met een zwaar gemake-upt gezicht rondloop).

Kelly de Bree zei

Ik deel zoiets niet echt met mijn vriendinnen, als ik over mijn nieuwe aankopen begin dan kijken ze me heel bevreemd aan dat ik daar vrijwillig geld aan besteed. Gelukkig reageert mijn omgeving luchtig of soms enthousiast, maar die vinden me af en toe ontzettend maf als ik helemaal blij word met een pakketje dat binnenkomt! Maarrrr, samen met mijn nicht Elisa kan ik er gelukkig wel over praten en wisselen we vaak ideeën uit.

Nyria zei

De meiden in mijn omgeving vinden het wel prachtig. Vooral als ik ze net leer kennen en vertel over mijn obsessie. Vele mensen kennen het concept beautyblogger nog niet. Maar ze zijn altijd wel onder de indruk. Mijn naasten vriendinnen vinden het echter super en komen hier wekelijks. Uiteraard nemen ze dan geen make-up of verzorgingsproducten mee, nee die grijpen ze gewoon uit mijn stash. Ze zijn altijd benieuwd naar al het nieuws wat ik heb gekregen en gekocht. Ik deel mijn liefde voor make-up met hun. Keileuk.
Liefs, xxx

Geeske zei

Hmm, helaas reageert mijn omgeving niet heel enthousiast :(. Mijn moeder vraagt me regelmatig 'hoeveel make-up een mens nou eigenlijk nodig heeft' en ik word met een schuin oog aangekeken als er een pakje binnenkomt. Mijn vriend snapt er ook de ballen van en vraagt zich ernstig af of ik niet 'een beetje doorschiet'. Gelukkig heb ik enthousiaste vriendinnen en beleef ik er zelf veel plezier aan, dus ik blijf vrolijk doorgaan ;)


(for the record: mijn collectie haalt het niet bij die van jou :p)


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights