woensdag 14 september 2011

postheadericon Persoonlijke update: Werk

Nu ik natuurlijk alweer een tijd afgestudeerd ben, leek het mij wel interessant om jullie op de hoogte te stellen van hoe mijn dagelijks leven er nu uitziet, nu ik nu niet meer naar colleges hoef. Ik denk dat jullie niet eens allemaal weten waar ik werk. Ik werk in de kinderopvang, als flexpoolmedewerker. Dit betekent ik inzetbaar ben op verschillende dagverblijven en naschoolseopvang. Benieuwd naar hoe ik het vind om opeens part/fulltime te werken?

In het begin moest ik wel van hot naar her - steeds naar een andere locatie en dit was vooral in het begin erg vermoeiend. Nu heb ik mijn draai gevonden en heb ik het erg naar mijn zin! Ik werk meestal rond de 32 uur, op papier heb ik een contract van 28 uur. De laatste weken werk ik zelfs rond de 34 uur. Met mijn nodige reistijden en de lange dagen, is het soms toch best pittig.

Nu ik het alweer bijna een half jaar doe, morgen heb ik zelfs mijn functioneringsgesprek, voor een contractverlening. Ik heb al erg veel tijd gestoken in het zoeken van vacatures, maar er zijn én weinig vacatures te vinden én de vacatures die er zijn, daar heb je minstens 5 jaar ervaring voor nodig. Ik hoor dit terug van veel meiden die ook HBO Pedagogiek hebben gedaan, of zelfs nog hun Master hebben gehaald en die ook terug zijn gevallen op de kinderopvang. Ik vind het wel echt doodzonde, dat er zoveel mensen zijn, die niet de functie kunnen uitoefenen, waarvoor hij/zij jarenlang geleerd heb.

De kinderopvang vind ik erg leuk en ik zou het ook echt wel een tijd kunnen doen, maar het liefst zou ik natuurlijk een baan willen hebben, op het niveau waarvoor ik mijn diploma heb behaald. Ik ben ieder geval aan het werk, in een sector, waar ik meerdere diploma's voor heb behaald. Ik probeer op deze manier ervaring op te doen en wie weet, kan ik in dit bedrijf nog ergens hogerop klimmen en een andere functie betreden in het bedrijf.

Toch mis ik school echt heel erg. Iedereen verklaart mij vast voor gek, maar ik wil gewoon nog meer leren en lekker tentamens maken en goede cijfers halen. Ik ben na mijn middelbare school, 7 jaar lang naar school gegaan en ik mis het gewoon echt. Ik hoop maar snel dat er op mijn werk, cursussen en scholingen worden aangeboden, want dan ben ik degene die mij als eerste intekent. Wie weet wat er in de toekomst allemaal op mijn pad komt..

Zou jij net als ik, genoegen nemen met een baan, die een lagere functie hebt, dan waarvoor je gestudeerd hebt?

0 comments:


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights