vrijdag 18 mei 2012

postheadericon Een terugblik op de kleur roze in mijn leven

Diverse roze nagellakjes vallen op in mijn stash. Toch ben ik er nog maar een paar tegengekomen die dupes van elkaar blijken te zijn - of in ieder geval echt in de buurt komen qua kleur van elkaar. Vroeger was ik helemaal niet zo'n meisje meisje. Ik was geen meisje met zoete roze kleding aan - type barbie/prinses. Ik maakte geen ruzie met mijn vriendinnen/mede klasgenoten wie de prinses moest zijn. Ik was niet het type dat niet vies durfde te worden. Ik was eerder té jongensachtig en veel te nuchter voor alle sprookjesachtige dingen. Ik zag er niet uit als een jongen, maar ik hield wel van stoere spelletjes en activiteiten. Voetballen - bomen klimmen noem het maar op. Aan de andere kant kon ik ook uren alleen spelen met mijn barbies.

Toch kwam later nog het meisjesachtige om een hoekje kijken. Ik ging langzamerhand iets meer rokjes en jurkjes dragen. Kocht een knalroze broek in de eerste klas van de middelbare school. Deze droeg ik graag met hoge zwarte laarzen en het was net of ik van paardrijden terug kwam. Jurkjes waren niet mijn ding en de koppigheid van mijn sterrenbeeld Ram kwam om de hoek kijken wanneer ik weer eens verplicht een jurk aan moest met de kerstdagen. Koppig dat ik was, wilde ik geen jurk aan. 

Ik houd er nu ook nog steeds niet van om iets 'verplicht' te moeten dragen. Allemaal hetzelfde jurkje aan? Nee daar houd ik echt niet van. Ik heb het wel eens gedaan - om andere een plezier te doen - maar dan probeerde ik met accesoires het zo op te leuke, dat mijn outfit toch niet op die van de ander leek. Wanneer heel Nederland oranje draagt, dan draag ik liever een andere kleur. Noem mij maar eigenwijs. Nu draag ik al jaren graag rokjes/jurkjes. Ik draag zelfs liever een jurkje dan een broek, maar met de dagelijkse werkzaamheden is een broek vaak toch handiger.

Roze kleding zal je wel tegenkomen in mijn kast, maar het is zeker niet overheersend. Ik heb denk ik op zwart na niet één kleur die er meteen uitspringt in mijn kast. Ik draag alle kleuren van de regenboog en ik kan zelfs niet zo snel een kleur bedenken die ik niet in mijn kast heb hangen. Met paarse kleding bijvoorbeeld heb ik vrij weinig en dat zul je weinig tegenkomen, maar het is er wel. Een roze blousje komt mij tegemoet, die mij doet denken aan een periode toen ik een tiener was en mijn kamer opeens wel geheel roze moest. Twee kleuren roze koos ik uit, een knalkleur roze en milkshake roze. De vier muren in mijn kamer werden om en om met de twee roze kleuren geschilderd.

Sieraden heb ik wel in het roze en die draag ik dan ook wel graag. Roze pumps kom ik ook tegen in mijn kast, maar die vind ik dan weer net even té roze. Doe mij maar nagellak en wat accesoires in het roze, maar voor de rest ben ik niet zo'n roze meisje.  

Vinden jullie het leuk om af en toe zo'n stuk tekst te lezen?

4 comments:

Steffie zei

leuk geschreven! Ik herken er veel uit! Bij mij heeft het alleen nog iets langer geduurd voordat ik de meisjes kant op ging xD 

Pippi zei

Toen ik in de jaren zestig opgroeide was het helemaal niet hip om meiden in het roze te hullen. Ja, er zal weleens een roze strikje op een verder volstrekt neutraal geboortekaartje, maar er waren zeker geen prinsessenkamers.
Vanaf het eerste begin was ik een vrij tuttig kind dat het liefst de hele dag op de bank een boekje zat te lezen.

Goed stukje, Kelly:)

Naomi van der Let zei

Voor mij is dit natuurlijk oud nieuws, ik heb genoeg herinneringen dat we in de bomen aan het klimmen waren! Ik was ook best jongensachtig voor een lange tijd.  Ik was wel eerder dan jij met rokjes en jurkjes denk ik, hoewel ik ze dan ook weer niet zo heel vaak aan had. Een spijkerbroek is makkelijker en zit minder in de weg dus dat grijp ik (ook nu nog) toch sneller uit te kast.

Sandra zei

Yes leuk om te lezen!!


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights