woensdag 10 augustus 2011

postheadericon Mijn dieet: Voorlopig voor mij geen chocolade

Het is nu alweer vier weken geleden dat ik wakker werd en dat ik besloot om geen chocolade meer te gaan eten. Jullie zullen wel denken, waarom beslist ze zoiets opeens en nog wel het heilige CHOCOLADE. Ik had de laatste tijd erg veel last van jeukende plekken op mijn benen, een soort allergische reactie op iets. De dokters hebben mij meerdere malen getest maar er kwamen steeds dezelfde testresultaten uit, waardoor ze mij niet meer willen testen. Ik ben sowieso allergisch voor veel pollen en voor huisstofmijt en ik ben astmatisch. Dit uit zich vaak in exceem, jeuk of benauwdheid. Ik besloot zelf maar voor dokter te spelen, want ik ben toch niet gek, het zit toch niet tussen mijn oren, zoals in Black Swan. Ik had echt jeuk en het maakte mij soms 's avonds helemaal gek.  Ik besloot van de ene op andere dag dat ik geen chocolade meer ging eten. Ik was in die nacht wakker geworden en ik kon niet meer slapen. 's Nachts krijg ik wel eens heldere ingevingen, die soms echt briljant zijn.

Benieuwd hoe deze 4 weken mijn zijn afgegaan?
Vooral de eerste week, miste ik mijn dagelijks beschuitje vlokken als ontbijt. Ik neem altijd een beschuitje jonge kaas en een beschuitje met vlokken, maar deze moest ik inruilen voor wat anders. Ik switch nu af en toe tussen jam en vruchtenhagelslag. Dat vind ik ook lekker gelukkig. Ik ben niet heel erg een chocolade mens, ik kan er niet wild van worden. Een chocoladereep zul je mij nooit zien pakken, net als de chocolade letters, die schuif ik altijd meteen door naar mijn vriend. Wat ik wel lekker vind zijn al die repen, Mars, Bounty, Bros etc. en die zijn af en toe wel erg moeilijk te weerstaan. Ik vind chocolade wel heerlijk in ijs en dat was heel erg zwaar. Bijvoorbeeld op de BBQ waren er dan 3 soorten ijs, waar chocolade in zat. Gelukkig was er nog een 4e soort, een in mijn ogen, in vergelijking met ijs met chocolade, een saai slagroombolletje. Ijs was dus iets waar ik erg veel moeite mee had en ik ben één keer mijn wilskracht kwijtgeraakt en voor ik het wist had ik een Cornetto gepakt uit de vriezer. Ik voelde mij gelijk schuldig, toen inderdaad meteen weer de jeuk kwam opzetten.

Ook een keer heb ik gehad dat ik even Amsterdam was ingeweest en vaak haal ik dan een Swirl, om precies te zijn met perzik en aardbei ijs, aardbeien, kiwi's en gemengd fruit en allebei de soorten chocolade (wit en bruin) Ik hoor het mijzelf nog tegen de verkoper zeggen, deze swirl bestel ik namelijk altijd. Ik had alleen nog niets door, tot dat ik het rustig op zat te eten en ik opeens besefte van oh my god, ik eet gewoon chocolade. Ik was gefaald helaas. Dezelfde avond kreeg ik ook nog eens een Malteser Cupcake voorgeschoteld, met chocolade stukjes er dus in. Dit was vorige week zaterdag en sinds die tijd heb ik het gelukkig niet meer aangeraakt.

Toch vind ik het nog best wel knap van mijzelf, dat ik maar 4 keer de fout ben ingegaan in 4 weken tijd. Chocolade is soms gewoon iets wat op één of andere manier als een magneet naar je toetrekt en voor je het weet heb je al iets met chocolade opgegeten. Mijn uitslag is in 4 weken tijd nog niet helemaal weggetrokken, maar met hulp van een verkoelende metholzalf en goed blijven insmeren. Mijn allergiepillen niet vergeten, die neem ik nu maar dagelijks in, gaat het weer een stuk beter met mijn lichaam en vooral mijn gezondheid. Mijn benauwdheid is gelukkig ook weer een stuk afgenomen.

Zouden jullie chocolade kunnen weerstaan?

0 comments:


Zoeken op Diva of Geneva

Welkom op Diva of Geneva. Een (beauty)blog met iedere dag één of meerdere updates over beauty, fashion of lifestyle. Ik plaatst ook erg veel swatches van nagellak en nail-art.

Ik ben natuurlijk ook op de social media te vinden (kijk voor de links op de icoontjes bovenaan mijn site) Ik vind het erg gezellig als je mij toevoegt, vragen stellen mag via de social media of mail naar divaofgeneva@live.nl.

Volgers

Translate

Highlights